جستجوی این وبلاگ

۱۴۰۳ فروردین ۲۱, سه‌شنبه

محرومیت از تحصیل برای زهرا جعفری، سردبیر یک نشریه‌ دانشجویی دانشگاه تهران

با تأیید کمیته‌ تجدیدنظر انضباطی دانشگاه تهران، زهرا جعفری، دانشجوی کارشناسی‌ارشد برنامه‌ریزی رفاه اجتماعی و سردبیر نشریه‌ دانشجویی ژینا، به محرومیت از تحصیل به مدت دو نیم‌سال با احتساب سنوات محکوم شد.

تهدید، تطمیع، توهین، فحاشی، هتک حرمت، تهمت، افترا و نشر اکاذیب_ توهین به شعائر و مقدسات اسلامی و ملی، ادیان رسمی کشور یا ارتکاب اعمالی بر ضد نظام جمهوری اسلامی، از جمله اتهامات انتسابی به این دانشجو است.

اجرای این حکم از نیم‌سال اول ۱۴۰۲_۱۴۰۳ شروع و تا پایان نیم‌سال دوم ادامه دارد و او هم‌اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.

لازم به ذکر است، این رآی در زمانی که زهرا جعفری در مراحل پایانی دفاع از پایان‌نامه‌ خود بوده و تنها به دلیل برعهده داشتن مسئولیت سردبیری نشریه دانشجویی مجوزدار، صادر شده است.

صدور احکام مبنی بر محرومیت از تحصیل تنها به دلیل داشتن مسئولیت سردبیری یک نشریه دانشجویی که در عمل مصداق استفاده از حق آزادی بیان است، به طور کامل با حقوق اساسی شهروندان به ویژه حق بهره‌مندی از تحصیل و آموزش در تناقض است. 

از سوی دیگر تجربه نشان داده این دانشجویان پس از طی دوران محرومیت نیز برای بازگشت به تحصیل با مشکلات و موانع روبه‌رو شده و در عمل این اساسی‌ترین حق آنها یعنی حق تحصیل و آموزش است که به طور کامل از آنها سلب می‌شود.

 

رکورد تورم ۸۰ سال اخیر در ایران توسط فرقه جمهوری اسلامی شکسته شد

صدرالقاتلین با وجود شعارهای انتخاباتی و تاکید علی خامنه‌ای، نه‌تنها در مهار تورم موفقیت نداشته بلکه رکورد ۸۰ ساله نرخ تورم نیز شکسته شده و ب...