جستجوی این وبلاگ

۱۴۰۲ اسفند ۵, شنبه

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت رضا اقدسی در زندان اوین

 هرانا؛ رضا (غلامرضا) اقدسی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم حال نامساعد جسمی، از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر، به هرانا گفت: “آقای اقدسی علی‌رغم درد شدید در پاهایش، از درمان پزشکی مناسب محروم مانده است. او به خاطر عوارض درد در پاها و نشانه‌هایی مانند سیاه شدن و خارش، بارها به بهداری زندان مراجعه کرده است، اما درمان‌های تجویز شده تاکنون در بهبود وضعیتش موثر نبوده‌اند.”

این زندانی سیاسی که از مشکلات ناشنوایی هم رنج میبرد، چندی پیش جهت درمان به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده بود.

در تاریخ دوم آبان ماه سال جاری، رضا اقدسی، کارگر اخراجی ایران خودرو پس از حضور در شعبه سوم دادسرای اوین بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی در آذرماه امسال، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به هشت ماه حبس تعزیزی و از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به سه سال و هفت ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد.

منزل شخصی آقای اقدسی پیشتر در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و ماموران شماری از لوازم شخصی وی و خانواده را ضبط کردند.

رضا (غلامرضا) اقدسی در جریان جنگ ایران و عراق به دلیل پارگی پرده گوش، شنوایی یکی از گوش های خود را از دست داده است.