جستجوی این وبلاگ

۱۴۰۲ اسفند ۸, سه‌شنبه

صدای سامان یاسین باشیم.

سامان یاسین، در زندان قزل‌حصار، در شرایط سختی قرار دارد. او را در دوران بازجویی بسیار شکنجه کرده‌اند و نیاز به درمان آسیب‌هایی دارد که به او وارد شده است. از طرفی بلاتکلیفی و عدم برگزاری دادگاه و عدم تعیین تکلیف پرونده‌اش، او را کلافه کرده است.

او امروز نامه‌ای به شرح زیر به محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نوشته است:


با سلام خدمت رییس قوه‌قضاییه محسنی اژه‌ای؛


اینجانب سامان یاسین (صیدی) ۱۸ ماه بلاتکلیف در زندان‌های تهران و کرج دارم جابجا می‌شوم و بدون هیچ مدرک و هیچ مستندی بلاتکلیف در زندان محبوس هستم، در این ۱۸ ماه بارها برای من قرار دادگاه تعیین شده اما برگزار نشده است. کماکان با مشکلات روحی و روانی و جسمی که مسئولان بی‌کفایت حتی قادر به اعزام اینجانب به مراکز درمانی نیستند، به سر می‌برم.

لطفا به من بگویید مرتکب چه جرمی شده‌ام؟ اگر مجرمم پس حبس بدهید، اگر مجرم نیستم منع تعقیب بزنید.

من نمی‌دانم دلیل این همه خشم، آزار و اذیت دستگاه‌های قضایی نسبت به من به چه معناست.

از شما در خواست اعدام دارم!

من تحمل زندان و بلاتکلیفی را به جرمی که نه شما می‌دانید و نه من، ندارم.

لطفا حکم اعدام من را صادر کنید! بنده هیچ اعتراضی نداشته و خودم با اثر انگشت و امضا رضایت کتبی می‌دهم!

زندگیم از هم پاشیده، سلامت رو‌حی و روانی و جسمی‌ام را هم گرفتید، اعدام مصنوعی کردید تیمارستان بردید، چه مانده است به سرم بیارید؟ جانم هم  بگیرید خلاص ...»


- سامان یاسین، خواننده رپ، در مهرماه ۱۴۰۱، بازداشت شده و از آن زمان تاکنون همچنان در زندان است، او از مهرماه ۱۴۰۱، تا امروز در زندان بلاتکلیف است و اخیرا به دلیل لغو دادگاه خود به وسیله قاضی صلواتی، دچار تشنج عصبی شده و آسیب دیده است.

در طی دوران بازداشت او خبرهایی مبنی بر در معرض خطر اعدام بودن، انتساب اتهامات سنگین، شنکنجه‌هایی طاقت‌فرسا مثل فروکردن خودکار در بینی، اعدام مصنوعی، نگهداری در سلول انفرادی، تلاش برای بردن او به بیمارستان روانی و ... منتشر شده است.