جستجوی این وبلاگ

۱۴۰۳ اردیبهشت ۴, سه‌شنبه

بریتانیا از کمک ۵۰۰ میلیون پوندی به اوکراین برای دفاع در مقابل حملات رژیم روسیه خبر داد

ریشی سوناک در سفر به ورشو و برلین برای دیدار با رهبران لهستان، آلمان و ناتو، یک بسته بی‌سابقه کمک نظامی به اوکراین را متعهد خواهد شد.

 نخست‌وزیر بریتانیا با هشدار به اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه «در مرز لهستان متوقف نخواهد شد»، اگر حمله او به اوکراین خنثی نشود، ۵۰۰ میلیون پوند بودجه نظامی اضافی و بزرگترین اهدای تجهیزات کلیدی بریتانیا را اعلام خواهد کرد.

 اولین مقصد سفر او به پایتخت‌های اروپایی در روز سه‌شنبه به لهستان همسایه اوکراین خواهد بود، جایی که او قرار است در دیدار با دونالد تاسک، نخست وزیر جدید لهستان و ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، در مورد همکاری امنیتی و حمایت از کیف صحبت کند.

 ریشی سوناک سپس به آلمان سفر خواهد کرد تا روز چهارشنبه با صدراعظم اولاف شولتز گفتگو کند.

 نخست وزیر گفت: دفاع از اوکراین در برابر جاه طلبی‌های وحشیانه روسیه برای امنیت ما و تمام اروپا حیاتی است. اگر به پوتین اجازه داده شود در این جنگ تهاجمی موفق شود، در مرز لهستان متوقف نخواهد شد.

من امروز (سه شنبه) در ورشو هستم تا روابط خود را با شرکای لهستانی خود تعمیق بخشم و حمایت نظامی جدید و حیاتی را برای دفاع اوکراین انجام دهم.  نیروهای مسلح اوکراین به جنگ شجاعانه ادامه می دهند، اما آنها به حمایت ما نیاز دارند و اکنون به آن نیاز دارند.

بسته امروز کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که اوکراین آنچه را که برای بردن جنگ به روسیه نیاز دارد، را در اختیار داشته باشد.


 بریتانیا همیشه نقش خود را در خط مقدم امنیت اروپا، دفاع از منافع ملی و ایستادن در کنار متحدان خود در ناتو ایفا خواهد کرد.»


 داونینگ استریت گفت که ۵۰۰ میلیون پوند برای ارسال مهمات اوکراین، پدافند هوایی و پهپادهای خریداری شده توسط بریتانیا و همچنین پشتیبانی از مهندسی و افزایش زنجیره تامین دفاع داخلی استفاده خواهد شد.


 این افزایش بودجه نظامی بریتانیا را برای کیف در سال ۲۰۲۴/۲۵ به ۳ میلیارد پوند و از آغاز تهاجم تمام عیار پوتین در سال ۲۰۲۲ به ۷.۶ میلیارد پوند می‌رساند.


پیچاندن زنی در پتو توسط اراذل خامنه‌ای و بازداشت او

اراذل خامنه‌ای که تحت نام «حجاب اجباری»، جنگ با زنان ایران را آغاز کرده‌اند، با پیچاندن زنی در پتو او را بازداشت و به داخل خودروی ون منتقل ک...