جستجوی این وبلاگ

۱۴۰۲ اسفند ۱۱, جمعه

بازداشت و بی‌خبری از سرنوشت "دختر خیابان ولیعصر"

روز سه‌شنبه هشتم اسفند ماه، دختری منتقد و آزادی‌خواه پس از برداشتن حجاب اجباری و بیان جمله "رای بی‌ رای، ما رای نمی‌دهیم"، از سوی مزدوران جمهوری اسلامی در تهران بازداشت شده و کماکان اطلاعی از وی در دسترس نیست.

طبق گزارش‌‌های شبکه‌های اجتماعی، این دختر آزادی‌خواه که به دلیل بازداشتش در خیابان ولیعصر تهران، با عنوان "دختر خیابان ولیعصر" از او نام برده می‌شود، در جریان ابراز نظر در آنچه صداوسیمای امپراتوری دروغ تحت نام "تریبون آزاد" برگزار کرده، بازداشت شده بود.

شاهدان عینی می‌گویند ‎دختر خیابان ولیعصر بین ۲۰ تا ۳۰ ساله، تقریبا لاغر با موی بلند مش‌کرده و قدش، حدود ۱۶۰ سانتیمتر بوده، و شلوار لی به پا داشته است.

مزدوران جمهوری اسلامی پس از بازداشت خشونت‌بار دختر معترض، تمام دست‌فروشان و کسبه خیابان ولیعصر را که شاهد رویداد بازداشت او بودند، با تهدید از محل کارشان دور کردند.

یکی از این دستفروشان به رادیوفردا گفت: "دختر روسری و لباسش را بالای سرش می‌چرخاند که چندین مأمور روی سر او ریختند و او را بردند."

یکی از شاهدین عینی نیز در این زمینه گفته است که دو مأمور زن، چادرهای خود را روی زن جوان انداخته بودند و پنج مأمور مرد او را به سمت ون می‌کشیدند.

تا زمان تنظیم این خبر، اطلاع دقیقی از هویت، محل نگهداری و سلامت جسمی و روانی "دختر خیابان ولیعصر" در دسترس نیست و این نگرانی وجود دارد که مزدوران نظام، او را برای اعتراف اجباری و پرونده‌سازی سنگین، تحت شکنجه قرار دهند.