جستجوی این وبلاگ

۱۴۰۳ شهریور ۵, دوشنبه

سایه سنگین نمایش حکومتی و ضد توحیدی "اربعین" بر سلامت و اقتصاد مردم ایران

نیما بهرامی: «شفای اربعین حسینی»

طی دهه گذشته، جمهوری اسلامی به شیوه‌های مختلف سعی نموده تا #بودجه برگزاری مراسم اربعین در #عراق را تأمین نماید. در این روند، مدیران ارشد دولتی با تحت فشار قرار دادن مدیران میانی و سطوح پایین‌تر، آن‌ها را مجبور به جمع‌آوری کمک‌های مالی بیشتر می‌کنند.

برای مثال، استاندار #البرز مدیر کل #بهداشت استان را موظف به جمع‌آوری دهها میلیارد تومان کمک نقدی می‌کند. در پاسخ به این درخواست، مدیر کل بهداشت استان با مراجعه به بخش خصوصی تحت نظارت خود، این مبلغ را با استفاده از تهدید، ارعاب و وعده‌های تشویقی جمع‌آوری کرده و به مرجع مربوطه تحویل می‌دهد.

یکی از امتیازات مهمی که مدیران دولتی در این فرآیند بصورت غیر رسمی به بخش خصوصی ارائه می‌کنند، معافیت از نظارت است. به این معنا که پول‌هایی که از سوی مدیران کل استاندارد، بهداشت، دامپزشکی و سایر نهادها از کارخانه‌ها و کارگاه‌های خصوصی جمع‌آوری می‌شود و به مقامات بالاتر تحویل می‌گردد، در ادامه به‌ صورت تخفیف‌ ها و چشم‌ پوشی‌ها در حوزه‌های نظارتی جبران می‌شود.

این در حالی است که در گذشته تأکید می‌شد که کارمندان دولتی از هرگونه درخواست یا ارتباط مالی با بخش خصوصی پرهیز کنند. اما حکومت ایدئولوژیک احمق فعلی، با اصرار بر این سیاست، مدیران خود را وادار به جلب حمایت‌های مالی از بخش خصوصی کرده و در نتیجه قبح این مسئله را هم از بین برده است.

بسیاری از فعالان بخش کشاورزی و صنایع دامپروری، بدون نگرانی خاصی به تأمین هزینه‌های مراسم اربعین می‌پردازند، چرا که در طول سال بعد با تخلفات مختلف می‌توان این هزینه‌ها را چندین برابر جبران کرد. دستگاه‌های دولتی نیز چشم خود را بر این تخلفات خواهند بست، چرا که در نهایت نیاز به حمایت بخش خصوصی برای مراسم اربعین سال‌های آینده نیز وجود دارد.

به این ترتیب، هزینه‌های مراسم اربعین گدایان حسین و سگ‌های رقیه، از درگاه سلامت خوراک، دارو و دیگر مایحتاج مردم تأمین خواهد شد